Nombre de messages : 5426 Age : 61 Localisation : Caen Emploi/loisirs : Musicien/prof de basse/amateur de technologie en tout genre Humeur : synergique Points : 8946 Date d'inscription : 25/08/2008
Nombre de messages : 5426 Age : 61 Localisation : Caen Emploi/loisirs : Musicien/prof de basse/amateur de technologie en tout genre Humeur : synergique Points : 8946 Date d'inscription : 25/08/2008
Nombre de messages : 3835 Age : 44 Localisation : epinay sur orge (essonne) Emploi/loisirs : musique !!!! Humeur : ça va groover Points : 6717 Date d'inscription : 22/12/2008
Ah Les Claypool le bassiste de primus il n'y parait pas comme ça mais ce type est un véritable génie capable de passer sur 4, 5 ou 6 cordes fréttées ou fretless. Al'époque j'avais essayer de jouer american life mais là je pense qu'il faut 2 cerveaux !!
_________________ "Il n'y a jamais assez de basse dans un morceau"
Nombre de messages : 1538 Age : 46 Localisation : aux alentours de Montauban Emploi/loisirs : fabriqueur de bouts d'avions Humeur : zen Points : 2698 Date d'inscription : 10/04/2009
pas vraiment fan car j'accroche pas sur la zik de primus. par contre je suis fan complet d'un ou deux trucs qu'il a sortit à coté, notamment l'album The Grand pecking order avec le trio "oysterhead" dont voici un extrait live:
Ou encore un live de son autre groupe les "Frog brigade" qui reprennent live intégralement l'album "Animals" de Pink Floyd, mon disque fétiche.
Nombre de messages : 3835 Age : 44 Localisation : epinay sur orge (essonne) Emploi/loisirs : musique !!!! Humeur : ça va groover Points : 6717 Date d'inscription : 22/12/2008
Et puis sinon, une liste de son matos en anglais :
CLAYPOOL’S GEAR:
MAIN BASSES
• Carl Thompson 6 string fretless with EMG pickup. Nicknamed the Rainbow Bass, it is a 36" scale bass guitar. The body contains strips of walnut, curly maple, paduak, purple heart, ebony and cocobolo. The strings are threaded through the back of a rear extension (near the strap pin) and stretched over a one-piece, hand made wooden bridge anchored by Schaller tuning machines. The basic part of the neck is made of quartersawn hardrock maple. The serial number 2-5-91 (the day the bass was finished), was also Carl Thompson’s birthday.
• Carl Thompson 4 string fretted with black Kahler tremelo
Also:
• Carl Thompson 4 string fretted. Also maple but without the tremelo. Used as a back up.
• Carl Thompson 6 string fretted. Thompson claims it is the first fretless 6 string ever made. Carl added frets and sold it to Les.
• 2 Fender Jazz 4 strings. Red one and cream one.
• Kay acoustic upright which he bought for $300 in a pawn shop. Signed by Tom Waits and Screamin’ Jay Hawkins.
• Eko (fiddle bass) copy of Beatle Hofner bass. Reassembled in the early 90s from parts from around1965.
• Tune 6 string fretless which he used before acquiring the Carl Thompsons.
• Dan Maloney 4 string fretted bass banjo. Dan is an old high school buddy of Les.
• Dan Maloney electric standup. Actually made by Zeta Systems.
• Rickenbacker 4001 (white), a gift from Alex Lifeson of Rush.
• Five string Steinberger upright.
STRINGS;
Les prefers the sound of light gauge strings and has been known to use two A strings and two G strings tuned to E-A-D-G.